Emtele on nyt Emtele Automation – Emtele is now Emtele Automation

14.02.2024
Tampere, Suomi
Julkaisuvapaa heti

Tamperelainen Emtele Oy ilmoittaa, että sen liiketoiminta on siirtynyt uuden yhtiön, Emtele Automation Oy:n omistukseen 1.2.2024. Tämä on osa jatkuvaa kehitystä ja pyrkimystä turvata liiketoiminnan kestävä kasvu myös tulevaisuudessa.

Emtele Automation Oy on Emtelen operatiivisten avainhenkilöiden ja yksityissijoittajien perustama yhtiö jatkamaan Emtelen liiketoimintaa. Kaikki työntekijät siirtyvät uuteen yhtiöön vanhoina työntekijöinä. Liiketoimintakauppa ei aiheuta muutoksia asiakassuhteissa ja yhteistyösopimukset jatkuvat samoin ehdoin. Liiketoiminnan osto ja jatkaminen nykyisten avainhenkilöiden ja sijoittajien omistuksessa varmistaa palveluiden laadun ja toteuttamiselle tärkeimpien henkilöiden sitoutumisen liiketoimintaan pitkällä aikavälillä.

Emtele Automation Oy:n toimitusjohtajaksi on valittu yksi sijoittajista, Emteleä 2005 perustamassa ollut ohjelmistoalan yrittäjä Tuomas Kumpula. Kumpula on myös Geniem Oy:n ja Flockler Oy:n perustajaosakkaita, jotka on sittemmin myyty suomalaiselle pääomasijoittajalle ja amerikkalaiselle SaaS-ohjelmistoyritykselle.

“Näemme Emtelessä erittäin osaavan tiimin, kilpailukykyiset palvelut ja vakuuttavan asiakaskunnan. Haluamme jatkaa luotettavana toimijana asiakkaillemme ja vahvistaa Emtelen osaamista ja palveluita myös kansainvälisellä tasolla”, kuvaa Kumpula.

Uuden Emtele Automationin hallituksen puheenjohtaja ja sijoittajaosakas Kimmo Kaitalan mukaan Emtelellä on vaikuttava palveluvalikoima ja asiakassuhteet.

“Erityisesti vikaindikointipalvelut ovat alan huippua ja niille on kansainvälisesti kasvavat markkinat. Suomi on sähkönjakeluyhtiöiden kaukokäyttö- ja vianpaikallistamisen johtavia maita, joten näen tässä suuren mahdollisuuden innovatiiviselle eurooppalaiselle palveluteknologiayhtiölle”, kommentoi Kaitala.

Aiempi Emtele Oy:n toimitusjohtaja Joonas Koivuniemi toimii uuden johdon tukena läpi siirtymäajan, luottaen uuden omistajapohjan antavan erinomaiset olosuhteet kasvuun ja kehitykseen.

”Erityisen onnellinen olen siitä, että kovan työn yrityksessä tehneet avainhenkilöt
nousevat nyt myös merkittäväksi omistajiksi”, toteaa Koivuniemi.