Emtele on nyt Emtele Automation – Emtele is now Emtele Automation
Wind energy plant near Parndorf, wind turbine, high tension cables

Tiedote – Emtele Oy vahvistaa hallitustaan

Kriittisen infrastruktuurin tuottavuutta ja toiminnan häiriöttömyyttä parantavia automaatio- ja IIoT- palveluja toimittava Emtele on kutsunut hallituksen jäseneksi Wärtsilän energialiiketoiminnan strategian ja liiketoiminnan kehitysjohtaja Matti Rautkiven. Nimitys astuu voimaan heti.

Matti Rautkivi vastaa Wärtsilän energialiiketoiminnan (mrd. EUR 2,5) strategian kehityksestä keskittyen liiketoiminnan kasvuun ja kannattavuuteen liittyviin innovaatioihin. Hän johtaa 40 huippuammattilaisen globaalia tiimiä, jonka visiona on kohti 100% uusiutuvan energian tulevaisuutta. Hän on menestyksellisesti kehittänyt globaalia markkinointia.

“Toivotamme Matti Rautkiven lämpimästi tervetulleeksi Emtelen hallitukseen. Hänellä on ainutlaatuinen näkemys energiatoimialan kehitystarpeista ja laaja johtamisnäkemys Emtelelle tärkeiltä osa-alueilta, kuten globaalin myynnin kehittämisestä teknologia- ja palvelualoilla. Matti Rautkivi tulee merkittävästi vahvistamaan Emtelen kykyä tuottaa kriittisen infrastruktuurin asiakkaillemme lisäarvoa. Hän vahvistaa myös osaamistamme partneriekosysteemin globaalissa toiminnassa. Olen todella innostunut hänen energia-alan globaalista verkostostaan ja markkinointiosaamisestaan,” sanoo yhtiön hallituksen puheenjohtaja Hannu Martikainen.

Matti Rautkivi toteaa puolestaan seuraavaa: ”Hienoa päästä tukemaan Emtelen toimintaa hallituksen jäsenenä. Emtelellä on vahvaa osaamista ja erittäin mielenkiintoinen tuote- ja palveluportfolio, jolla todella hienot mahdollisuudet luoda lisäarvoa asiakkaille. Odotan innolla, että Emtele pääsee viemään tätä lisäarvoa asiakkaille globaalisti. ”